KMT stated that the NCC was biased in the by-elections – Let’s See Todays News Updates

Demands for fines: Talk show guests are protecting their opponents from the DPP, as well as focusing on negative information about Yen Quan-Heng, a KMT communications officer.
The Chinese National Party (NPC) yesterday accused the National Communications Commission (NCC) of violating the principle of media self-regulation on a political talk show and allowing the party’s candidate to carry out an offensive against former KMT legislator Yen Kuan-Heng (顏 寬 恆). In the January 9 by-elections in Taichung.
Yesterday morning, the party sent documents to media regulators proving that the shows were anti-yen.
He also wrote a letter to the committee urging members of the public to punish the channels that broadcast the program for violating the rules.

Eric Chu, chairman of the Chinese Nationalist Party (KNP), a second-in-command, and other party members raised four fingers during a rally in Zhubei, Sinchu province, last night and voted “yes” on four items in a referendum on Saturday.

KMT Taipei City Council member Wang Hung-wei (王鴻薇) said the commission had fined CTi News for over-reporting on certain politicians during the cable broadcast, adding that it had even asked for a change in the channel’s management. news department.
“Some political talk shows attack the yen every day between 2pm and 10pm as if they are running for president,” he said. “We are here today to ask the NCB to investigate the media coverage of the yen, which is too one-sided against the yen,” he said. It’s unfair for the media to attack the yen like a perforated bag. “
Seven talk shows on Formosa TV, Sanlih TV and Next TV talk negatively about the yen every day, said Chen Chao-hsin (鄭 照 新), former director of the Kaohsiung City Information Bureau.
He said that Formosa TV’s Taiwan Front talk show had talked about the yen 37 times, while Sanlih TV’s New Taiwan refueling show had discussed yen-related topics 24 times.
Huang Tzu-che (黃子哲), deputy chairman of KMT’s Culture and Communications Committee, accused the talk shows of using double standards in reporting on Yen and his Democratic Progressive Party by-election candidate, former legislator Lin Ching-Yi (林靜儀).
“When talking about the yen, guests repeatedly focus on the opposition, but they do not defend Lin or talk about him at all,” Juan said, adding that the NDC should be fined for airing unconfirmed content that could affect the outcome of the election.
Won Po-tsun (翁柏宗), vice chairman and spokesman for the NCC, said the commission received 36 complaints between Oct. 31 and Nov. 15, 18 of which were related to Sanlih TV’s iNews talk show. 9 were related complaints. Nine related to New Taiwan Fueling and Formosa TV’s Spicy News 152.

https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/dlvMrjgR
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/glbjJO7l
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/7R0xXbGR
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/qlDPEXDl
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/gy8JX8kl
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/bR9Pvkby
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/V6XjvXvR
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/dl7EX3Dy
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/Gl5VXB56
https://www.guilded.gg/unherosenvfs-Posse/overview/news/7lxJ5qZy
https://www.guilded.gg/monsterfamily2vfstreas-Pride/overview/news/r6BZ0aY6
https://www.guilded.gg/monsterfamily2vfstreas-Pride/overview/news/gy8JXgQl

“We will regulate them according to standard rules,” he said.
The Law on Satellite Broadcasting (衛星 廣播 電視 法) requires television stations to provide accurate and balanced coverage, but does not impose fines on channels that do not follow the principle of balanced broadcasting, Wong said.
“Since 2018, we have been reporting on politicians in the afternoon and in the evening on news channels so that the public can see if the news outlets have overstated or under-reported politicians,” Wong said.
He added that bi-monthly reports are available on the commission’s website at http://www.ncc.gov.tw/chinese/news.aspx?site_content_sn=5330.
However, the commission does not monitor comments on the talk show, and the commission said it would publish a report covering last month’s and this month’s broadcasts next month.

Leave a Reply

Your email address will not be published.